Billige depotrum er der heldigvis mange af til lavpris. Når man skal flytte har man sommetider for mange ting med, som ikke kan få plads i den nye bolig. I forbindelse med en sådan flytning er det relevant at se på muligheden for at opmagasinere sine sager i et lejet depotrum. Og det var lige netop hvad der skete, da jeg skulle flytte sammen med min kæreste.
Vi havde fundet hinanden via netdating og nu skulle vi altså til at flyttet sammen. Og så kom der altså en del ting i overskud. Ting, som vi ikke helt havde lyst til sådan bare at skille os af med.
Det var heldigvis let at leje et depotrum tæt på vores nye bopæl, hvor vi følte os trygge ved at deponere vores ting, ind til vi havde en bedre idé om, hvad vi ville gøre med dem.
Der var depotrum i forskellige størrelser og priserne varierede da også derefter. Det føles trygt at deponere vores sager og flyttekasser i depotrummet, da det det både er opvarmet og der er tyverisikring i hele bygningen. Vores møbler og andre ejendele er sikret optimale forhold i en opvarmet bygning i vores helt eget depotrum.
Vi kan komme og gå i depotrummet hele døgnet rundt og det er dermed meget fleksibel, hvis vi lige opdager, at vi mangler noget fra rummet. Og så er det let at flytte både ind og ud af vores depotrum med vores sager.
Det er vigtigt at have forsikringerne i orden inden man lejer et depotrum, hvis uheldet skulle være ude og der er indbrud eller vandskade. Hvis man ønsker, at ens sager skal være forsikrede under opbevaringsperioden i depotrummet, skal man sørge for at have sin indboforsikring i orden, da det er den der dækker ved eventuelt indbrud eller skade på de opmagasinerede sager. Og så er det vigtigt, at man lige husker at meddele sit forsikringsselskab, at en del at ens indbo står opmagasineret – så er der styr på tingene.